tisdag 1 december 2015

En misslyckad operation?

På natten mellan söndag och måndag vaknade jag av att något inte kändes helt rätt. Jag förde vattenflaskan till munnen för att dricka men märkte till min förskräckelse att det var lättare sagt än gjort. Det var något fel på mina läppar. Efter en titt i spegeln möttes jag av denna syn.




Värsta misslyckade botox-perationen. Lilla chocken där, kan jag berätta. Kände mig som Paradise-Jasse gone bad. Alla möjliga tankar snurrade i huvudet mitt. Vad har jag ätit? Vad har jag blivit smittad av? Vilka kryp kan ha åstadkommit detta? Är ännu inte helt säker på vad det var men det måste nog ha varit en mygga som slått till på värsta möjliga ställe. Men varför just välja läppen? Jäkla kryp. 

Som tur avtog svullnaden redan nästa dag. Ivrig var man dock inte att titta folk i ögonen på vägen till skolan. Funderade allvarligt på att knyta skarfen runt ansiktet. Allt ska man vara med om känns det som. Men som tur var det inget värre och idag är jag så gott som helt återställd. Vackert så.    

2 kommentarer:

  1. Haha, det ser helt sjukt ut! Säkert var det inte roligt då men hoppas du kan skratta åt bilderna nu i efterhand :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, lite skrämd blev man nog haha! Tur att svullnaden gick ner snabbt, annars vet jag inte riktigt vad jag skulle ha tagit mig till.. :D Och jepp, har förevigat hela härligheten med många foton! En sak man inte glömmer i första taget! ;)

      Radera