torsdag 3 december 2015

Ute med svanarna

Igår kväll var vi ute med Charcoal Ribs trampbåtar. Det blåste lite väl mycket för att vara angenämt, speciellt för förkylda Barry. Det kändes som om man inte kom någonstans hur mycket man än trampade. Vet inte om det var fel på båten eller vårt trampande. Men bra träning var det i alla fall, svetten rann längs ryggen efter 20 minuter. Tur att vi började färden mot vinden, annars tror jag vi ännu också skulle vara ute på sjön och guppa.

Över lag var var det ändå en positiv upplevelse. Mycket skratt, stojande och bilder. Men nästa jag tar mig ut med en svanbåt ska det vara spegellugnt.

PS. Körde bil i Afrika för första gången i går. Vänstertrafik och sittandes på fel sida av bilen. Like that. Det var meningen att jag bara skulle köra längs sandvägarna från Jembe beach men Barry envisades hela tiden med att jag skulle köra lite till och lite till. Eftersom han var såå krasslig. Det slutade med att jag körde enda in till centrum, sammanlagt i närmare 45 min. Förvånansvärt bra gick det trots att många dalladallan blev frustrerade och körde om mig. Många vände även på huvudet och skrattade då de upptäckte en kvinnlig muzungu i ratten. Lustigt värre. Är lite stolt nu på efterhand, trots att jag under färden var sur på Barry då han inte ville ta över. En erfarenhet rikare igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar