söndag 11 oktober 2015

One girl down

För några dagar sedan började Frida känna sig sjuk. Det började med magont och igår kväll fick hon feber. Inte drömmen i den här hettan precis. Tycker så synd om henne. Själv mår jag fint trots att vi ätit precis samma sak. Förstår inte vad det kan vara och hoppas hon snabbt blir frisk igen. Det här är ju vårt gemensamma äventyr.

Bestämde mig för att åka till Tilapia för att komma bort från volontärhusets fyra väggar och låta Frida vila i fred. Det kändes ovant att åka dalladalla alldeles själv. Var alldeles paranoid att tappa bort mig trots att vi både åkt in till stan och besökt Tilapia flera gånger. Men allt gick bra och här är jag nu. På vägen hit gick jag via ett apotek och köpte mineral- och saltrika vitaminer. På hemvägen ska jag handla frukt och annat gott. För nu ska Frida bli frisk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar